BLOG

HOE KUN JE ALS WINKEL CONCURREREN MET ONLINE SHOPS?

De grootste concurrent van de huidige winkels zijn de online shops. Tegenwoordig wordt er zo veel meer via internet besteld dan een aantal jaar geleden, dat je als winkelier extra aandacht aan je winkel moet besteden om te zorgen dat men toch nog naar je toe komt. Hoe kun je als winkel concurreren met de online shops?

Beleven

Beleven is toch wel het code woord voor de huidige winkels. Bij binnenkomst van de winkel moet de klant zich in een andere wereld wanen en meteen het gevoel krijgen dat het merk wil uitstralen. Afgelopen jaar hebben wij het interieur mogen ontwerpen van Optiek Gijsen in Sittard. Van een standaard kleine winkel in de binnenstad, verhuisde Optiek Gijsen naar een enorm groot pand aan de rand van het winkelcentrum. De belangrijkste factoren tijdens het ontwerp proces waren de routing, zowel voor de klanten als voor personeel, de (merk)beleving en het behouden van het “Gijsen” gevoel. Voor de klanten is er een routing gemaakt op basis van de merkbeleving, beginnend bij de merken die de jeugd aanspreken, vloeiend overlopend naar de meest exclusieve merken die in de op maat gemaakte displays worden gepresenteerd. De grootste “zorg” was dat het “Gijsen gevoel” verloren zou gaan in zo’n grote nieuwe winkel. De klant was gewend aan een kleine, knusse winkel met persoonlijke aandacht en moest nu naar een grote trendy winkel die vele mate groter is dan hun vertrouwde adres. Om het Gijsen gevoel te waarborgen, hebben we verschillende verkoopplekken voorzien die afgestemd zijn op de brillen die er verkocht worden. De jeugdige klanten worden geholpen aan een statafel, er is een soort eiland gecreeert waar klanten bediend kunnen worden en er zijn luxe banken waar men plaats kan nemen. Zelfs de kinderen worden op hun eigen niveau bediend.

Optiek Gijsen 

KLIK HIER om het het eindresultaat van optiek Gijsen te bekijken.

Rust

Overdaad schaadt, geldt voor de meeste winkelinterieurs. Klanten vinden het fijn om binnen te komen in een overzichtelijke winkel. Als men moet gaan zoeken naar de juiste afdeling, is men als snel geneigd om thuis achter de computer te kruipen en het daar op te zoeken, omdat dat sneller gaat dan de weg vinden in de winkel.

Onlangs hebben we een ontwerp mogen maken voor de herenmode zaak ROYALZ in Sittard. Dit is een voorbeeld van een winkel die rust uitstraalt.

Royalz

Onderscheiden van de massa

Door je te onderscheiden van de massa winkels willen mensen graag bij je binnenkomen. Positieve ervaringen zullen automatisch doorverteld worden aan vrienden en bekenden en zullen meer bezoekers in je winkel opleveren. Hieronder een overzicht van onderscheidende winkelinterieurs die wij op Pinterest tegenkwamen.

winkelinterieur   winkelinterieur

winkelinterieur   winkelinterieur

winkelinterieur   winkelinterieur

winkelinterieur   winkelinterieur

Meer inspiratie opdoen? Bekijk ons bord op Pinterest.



Geef een reactie op bovenstaand artikel:

*
*
*
*


Meer blog

Archief

Klik op één van de items om het blog te bekijken: